Descarcă BT Pay

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

App Store

Descarcă BT Pay

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

App Store

Descarcă BT Pay

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

App Store

Descarcă NeoBT

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

App Store

Descarcă NeoBT

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

App Store

Descarcă NeoBT

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

App Store
Termenii și condiții

Disclaimer

AI Search este un proiect pilot - în varianta beta - care folosește tehnologia GPT3.5 pentru a simplifica procesul de căutare și înțelegere a produselor bancare.

AI Search este antrenat să răspundă unor întrebări care au legătură exclusiv cu produsele bancare oferite de BT, însă în anumite situații și în funcție de întrebările adresate, este posibil să răspundă și la întrebări generale. Raspunsurile oferite sunt generate automat si trebuie sa fie utilizate doar in scop informativ. Serviciul poate oferi uneori conținut inexact sau potențial ofensator, care nu reprezintă punctul de vedere al Bancii Transilvania. Sunteți singurul responsabil pentru utilizarea conținutului generat de acest serviciu în orice mod. Nu vă bazați pe acest serviciu pentru sfaturi financiare, juridice sau alte sfaturi profesionale si nu introduceți în acesta date cu caracter personal sau alte informații confidențiale.

Utilizarea AI Search presupune acceptarea Termenilor și condițiilor.

Accesul și utilizarea serviciului implică acceptarea fără rezerve a acestor termeni și condiții. Dacă nu sunteți de acord cu acestea, vă rugăm să nu utilizați acest serviciu. Prin acceptarea termenilor și condițiilor pentru a folosi acest serviciu furnizat algoritmic de un model de inteligență artificială, va asumați întreg riscul în ceea ce privește calitatea, siguranța și performanța acestui serviciu.

Banca Transilvania nu furnizează nicio garanție în legătură cu răspunsurile oferite de acest serviciu.

AI Search furnizează răspunsuri algoritmic și acestea pot conține uneori informații inexacte sau limbaj potențial ofensator. Aceste informații nu exprimă poziția Băncii Transilvania și nu pot angaja responsabilitatea Băncii pentru conținutul oferit.

AI Search nu oferă răspunsuri la întrebări personalizate, astfel încât prin utilizarea acestuia va obligați să nu furnizați și să nu introduceți în mesajele/întrebările transmise niciun fel de date cu caracter personal sau alte informații confidențiale. În cazul nerespectării acestei obligații, prin inserarea unor date personale/informații confidențiale în cadrul AI Search, va exprimați consimțământul pentru prelucrarea acestora în vederea oferirii serviciului (răspunsurilor la întrebările pe care le adresați), precum și pentru îmbunătățirea modelului algoritmic al robotului de către dezvoltatorul acestuia.

Orice informație furnizată de către utilizatori în timpul interacțiunii cu AI Search va fi tratată în mod confidențial, fiind dezvăluită doar unor destinatari care au dreptul și nevoia de a o cunoaște.

Conținutul oferit de AI Search are doar scop informativ.

Utilizatorii sunt responsabili pentru întrebările și mesajele adresate în cadrul utilizării AI Search. Orice abuz sau limbaj neadecvat poate duce la întreruperea interacțiunii.

AI Search nu oferă sfaturi financiare, juridice sau profesionale și nu înlocuiește consultarea unor experți umani sau profesioniști specializați în domeniul respectiv. Utilizatorii nu trebuie să se bazeze pe informațiile furnizate de către AI Search pentru luarea deciziilor.

Banca își rezervă dreptul de a întrerupe serviciul AI Search în orice moment, fără o notificare prealabilă.

Termenii și condițiile pot fi revizuite/ actualizate în orice moment.

Ce înseamnă „suma blocată pe card”?

Suma blocată pe card este o suma rezervată, care umează a se plăti din contul tău pentru diferite operațiuni. Sumele blocate pot proveni din mai multe surse: 

⠀diferite sume restante sau popriri;

⠀plăți în rate făcute cu cardul de credit, unde suma se diminuează lunar, pe masură ce se descarcă ratele;

⠀tranzacții cu cardul efectuate la terminalele altor bănci, fie că este vorba despre o tranzacție la ATM, o plată la POS-ul comerciantului sau pe Internet.


Sumele blocate din tranzacțiile cu cardul sunt sumele rezervate atunci când faci o tranzacție la terminalul altei bănci, fie că este vorba despre o tranzacție la ATM, o plată la POS-ul comerciantului sau pe Internet. 🌐

Blocarea sumei reprezintă garanția că banca respectivă își va primi banii pe care i-ai ridicat, respectiv că un comerciant își va primi banii pentru bunurile / serviciile oferite.  

Termenul de decontare al tranzacțiilor făcute la terminalele altor bănci este de maxim 30 de zile. Adică, în acest interval tranzacția se va deconta automat și va dispărea din secțiunea Suma blocată, fiind efectiv debitată din cont.  🙂


De ce pot avea sume blocate pe card?

Pentru că ai:

⠀încercat o tranzacție cu cardul, care nu s-a finalizat cu succes, dar totuși suma a rămas blocată;

⠀diferite sume restante sau popriri, care se vor recupera ulterior, când vei avea bani disponibili pe cont;

⠀făcut plăți în rate cu cardul de credit, unde suma se diminuează lunar, pe masură ce se descarcă ratele;

⠀făcut tranzacții cu cardul la terminalele altor bănci, fie că este vorba despre o tranzacție la ATM, o plată la POS-ul comerciantului sau pe Internet.


În cazul tranzacțiilor cu mesaj de eroare, atât la POS comerciant cât și pe Internet sumele pot rămâne blocate pe cont.  

În astfel de situații, nu te îngrijora, poți solicita deblocarea sumei fie prin apel în Call Center (la numărul înscris pe spatele cardului), fie în orice unitate a Băncii Transilvania, urmând ca banii să revină pe cont în cel mai scurt timp.  

Orice sumă provenită din tranzacții cu cardul rămâne blocatăt pe cont maxim 20 zile, iar apoi se repune automat în cont, dacă nu se solicită decontarea tranzacției.

Sumele blocate sunt redate pe extras de cont în secțiunea Sume Blocate.  🔒


Din ce motive au loc „tranzacțiile eșuate”?

O tranzacție eșuată poate apărea din cauza unuia sau mai multor factori, de exemplu:

⠀card blocat;

⠀card expirat;

⠀card demagnetizat;

⠀fonduri insuficiente;

⠀diferite erori de comunicație;

⠀limita de tranzacționare depășită; 

⠀introducerea eronată a codului PIN;

⠀introducerea incorectă a  datelor cardului pentru plățile pe Internet (numărul cardului, data de expirare, codul CVV, parola 3D Secure).


Există posibilitatea ca unele tranzacții să fie deblocate automat?

Dacă s-a efectuat o tranzacție, care în termen de 20 zile calendaristice nu a fost cerută în decontare (de către comerciant / o altă bancă de la care ai ridicat numerar), va fi deblocată printr-un proces automat, iar suma se va repune în cont.  💰

În situația în care ai beneficiat de produsul / serviciul tranzacționat, însa suma nu a fost decontată de comerciant în termen de 20 zile calendaristice, chiar dacă tranzacția este deblocată automat, comerciantul / banca respectivă are dreptul să ceară și ulterior tranzacția în decontare.

În cazul tranzacțiilor făcute la benzinăriile cu terminale neasistate (unde îți faci singur plata) ți se blochează, de obicei, o anumită sumă standard (de ex. 50 Euro).  💶

În momentul în care se decontează tranzacția, și se va debita din cont doar contravaloarea combustibilului cu care ai alimentat, iar diferența de sumă ți se repune automat pe cont.


De ce am suma blocată pe card deși am plătit la desținatie (hotel)?

În functie de termenii și condițiile rezervării, comerciantul poate solicita și blocarea unei garanții. 

Această garanție se deblochează după ce a fost făcută plata efectivă a serviciilor, fie la solicitarea comerciantului, fie automat după 20 zile.  📆

Dacă observi că totuși comerciantul nu ți-a deblocat suma, deși ai plătit serviciile, poți contacta Call Center BT (la numărul de pe spatele cardului) pentru a iniția refuzul la plată.


Am o suma blocată de peste două luni pe cardul meu, deși tranzacția pe care am făcut-o la comerciant a fost respinsă. Cum procedez pentru a o debloca?

O sumă nu poate fi blocată mai mult de 20 zile calendaristice pe cont.  

Dacă nu este decontată de comerciant în acest termen, suma va reveni automat în soldul disponibil.  🔐

  • Ultima actualizare

    15.05.2023
Ti-a fost util raspunsul?
806
364