Ce este Standardul Comun de Raportare (CRS)?
Standardul Comun de Raportare (CRS), adoptat la nivelul Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD) și transpus la nivelul Uniunii Europene prin Directiva 2014/107/UE privind schimbul automat obligatoriu de informații în domeniul fiscal, are că scop prevenirea și reducerea evaziunii fiscale transfrontaliere.
În acest sens, multiple state au semnat acorduri pentru schimbul de informații în domeniul fiscal (lista actualizată a statelor participante la mecanismul de raportare automata https://www.oecd.org/tax/exchange-of-tax-information/crs-mcaa-signatories.pdf), printre care și România, cerințele în materie de raportare și diligență fiscală fiind transpuse în legislația națională prin Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, așa cum a fost aceasta modificată prin Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 102 din 29.06.2022.
Astfel, alături de celelalte bănci din România, Banca Transilvania are obligația de a raporta Agenției Naționale de Administrare Fiscală (A.N.A.F.) o serie de informații cu privire la conturile clienților (nume, număr de cont, număr de identificare fiscală, etc.), în condițiile prevăzute de lege. Aceste informații se vor raporta în anul calendaristic următor anului la care se referă, în moneda în care este exprimat contul.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează de către Banca Transilvania S.A. în temeiul obligației sale legale și în conformitate cu dispozițiile Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor). Detalii privind prelucrarea datelor personale realizată de Bancă se regăsesc in Politicii de confidențialitate BT.
Informații detaliate despre Standardul Comun de Raportare (CRS)