Vezi raspunsul pe intreb.bancatransilvania.ro

Ce inseamna suma blocata pe card?

Suma blocata pe card este o suma rezervata, care umeaza a se plati din contul tau pentru diferite operatiuni. Sumele blocate pot proveni din mai multe surse:

  • Tranzactii cu cardul efectuate la terminalele altor banci, fie ca este vorba despre o tranzactie la ATM, o plata la POS-ul comerciantului sau pe Internet
  • Plati in rate facute cu cardul de credit, unde suma  se diminueaza lunar, pe masura ce se descarca ratele
  • Diferite sume restante sau popriri

Sumele blocate din tranzactiile cu cardul sunt sumele rezervate atunci cand faci o tranzactie la terminalul altei banci, fie ca este vorba despre o tranzactie la ATM, o plata la POS-ul comerciantului sau pe Internet. Blocarea sumei reprezinta garantia ca banca respectiva isi va primi banii pe care i-ai ridicat, respectiv ca un comerciant isi va primi banii pentru bunurile/serviciile oferite.

Termenul de decontare al tranzactiilor facute la terminalele altor banci este de maxim 30 de zile. Adica, in acest interval tranzactia se va deconta automat si va disparea din sectiunea „Suma blocata”, fiind efectiv debitata din cont.

De ce pot avea sume blocate pe card?

Pentru ca:

  • Ai facut tranzactii cu cardul la terminalele altor banci, fie ca este vorba despre o tranzactie la ATM, o plata la POS-ul comerciantului sau pe Internet
  • Ai facut plati in rate cu cardul de credit, unde suma se diminueaza lunar, pe masura ce se descarca ratele
  • Ai diferite sume restante sau popriri, care se vor recupera ulterior, cand vei avea bani disponibili pe cont
  • Ai incercat o tranzactie cu cardul, care nu s-a finalizat cu succes, dar totusi suma a ramas blocata.

In cazul tranzactiilor cu mesaj de eroare, atat la POS comerciant cat si pe Internet sumele pot ramane blocate pe cont. In astfel de situatii, nu te ingrijora, poti solicita deblocarea sumei fie prin apel in Call Center (la numarul inscris pe spatele cardului), fie in orice unitate a Bancii Transilvania, urmand ca banii sa revina pe cont in cel mai scurt timp.

Orice suma provenita din tranzactii cu cardul ramane blocata pe cont maxim 12 zile, iar apoi se repune automat in cont, daca nu se solicita decontarea tranzactiei.
Sumele blocate sunt redate pe extras de cont in sectiunea: “Sume Blocate”.

Din ce motive au loc „tranzactiile esuate”?

O tranzactie esuata poate aparea din cauza unuia sau mai multor factori, de ex:

  • Fonduri insuficiente
  • Card expirat
  • Card blocat
  • Card demagnetizat
  • Introducerea eronata a codului PIN
  • Diferite erori de comunicatie
  • Introducerea incorecta a  datelor cardului pentru platile pe Internet (numarul cardului, data de expirare, codul CVV, parola 3 D Secure)
  • Limita de tranzactionare depasita

Exista posibilitatea ca unele tranzactii sa fie deblocate automat?

Daca s-a efectuat o tranzactie, care in termen de 12 zile calendaristice nu a fost ceruta in decontare (de catre comerciant / o alta banca de la care ai ridicat numerar), va fi deblocata printr-un proces automat iar suma se va repune in cont.


In situatia in care ati beneficiat de produsul/serviciul tranzactionat, insa suma nu a fost decontata de comerciant in termen de 12 zile calendaristice, chiar daca tranzactia este deblocata automat, comerciantul / banca respectiva are dreptul sa ceara si ulterior tranzactia in decontare.

In cazul tranzactiilor facute la benzinariile cu terminale neasistate (unde iti faci singur plata)   ti seblocheaza, de obicei, o anumita suma standard (de ex. 50 Eur). In momentul in care se deconteaza tranzactia, ti se va debita din cont doar contravaloarea combustibilului cu care ai alimentat, iar diferenta de suma ti se repune automat pe cont.

De ce am suma blocata pe card desi am platit la destinatie (hotel)?

In functie de termenii si conditiile rezervarii, comerciantul poate solicita si blocarea unei garantii. Aceasta garantie se deblocheaza dupa ce a fost facuta plata efectiva a serviciilor, fie la solicitarea comerciantului, fie automat dupa 12 zile.  Daca observi ca totusi comerciantul nu ti-a deblocat suma, desi ai platit serviciile, poti contacta Call Center BT (la numarul de pe spatele cardului) pentru a initia refuzul la plata.

Am o suma blocata de peste doua luni pe cardul meu, desi tranzactia pe care am facut-o la comerciant a fost respinsa. Cum procedez pentru a o debloca?

O suma nu poate fi blocata mai mult de 12 zile calendaristice pe cont. Daca nu este decontata de comerciant in acest termen, suma va reveni automat in soldul disponibil.

Produse asociate:

carduri
Banca Transilvania | © Copyright 2018 Toate drepturile rezervate