Intreaba Banca Transilvania

Vezi raspunsul pe intreb.bancatransilvania.ro

Ce este factoringul?

Este procesul prin care Factorul (in cazul nostru, banca) achizitioneaza de la tine creantele certe, lichide si exigibile (a caror executare poate fi ceruta de indata), adica facturile rezultate din livrarea de bunuri sau prestarea de servicii. Creantele trebuie sa fie acceptate si confirmate de catre clientul tau.

Cand trebuie sa apelez la factoring?

Factoringul este o solutie rapida de finantare la care poate apela o societate care are deficit de lichiditate. Practic, daca ai creante ce urmeaza sa fie incasate la termen (ai facturi pentru produse sau servicii pe care le-ai furnizat), acestea se pot finanta oricand pe parcursul perioadei de scadenta.

Care este perioada standard de acordare?

Perioada standard de acordare este de 12 luni.

Cum functioneaza factoringul?

Tu, in calitate de furnizor, livrezi bunuri sau prestezi servicii si transmiti facturile catre clientul tau, in calitate de debitor. Apoi, prezinti bancii, in calitate de Factor, toate facturile si documentele de livrare. Factorul, adica banca,  te finateaza pentru o parte din valoarea facturilor (in medie 85% din valoarea acestora), conform conditiilor contractului de factoring. La scadenta, clientul tau (debitorul) efectueaza plata catre banca (Factor). La final Banca (Factorul) iti transfera diferenta dintre suma incasata de la clientul tau (debitor) si suma cu care te-a finantat.

Care sunt avantajele factoringului?

Finantare flexibila, acces la servicii specializate de administrare si colectare a creantelor, acoperirea riscului de neplata a facturilor, consultanta si asistenta comerciala specializata.

Ce tipuri de factoring exista?

Factoring domestic cu recurs si fara recurs, factoring de export cu recurs si fara recurs, factoring de import, revers factoring.

Care este diferenta intre factoringul cu recurs si fara recurs?

Principala diferenta este acoperirea riscului de neplata, inclus in factoringul fara recurs, in cazul in care nu apar dispute comerciale. Mai exista si alte diferente, precum modul de calcul al dobanzii, inregistrarea in contabilitatea clientului, gradul de indatorare etc.

Trebuie sa finantez toate facturile?

Avand in vedere ca intregul contract este cesionat catre BT, toate facturile trebuie sa fie cesionate catre BT, pentru evidenta. Insa poti alege sa finantezi numai anumite facturi.

Daca beneficiez de acoperirea riscului de neplata si asiguratorul plateste despagubirea, voi primi si diferenta de suma nefinantata de BT ?

Asiguratorul nu acopera facturile 100%. Din suma pe care BT o va primi ca si despagubire de la asigurator, prioritar se returneaza suma finantata, apoi toate costurile aferente asiguratorului si in cazul in care ramane si o suma suplimentara, aceasta iti va fi transferata.

Primesc finantarea in aceeasi zi in care prezint facturile la banca?

Daca facturile sunt prezentate la finantare in prima parte a zilei, si toate conditiile de acordare sunt indeplinire, vei primi banii in aceeasi zi.

In cat timp primesc pe contul curent sumele incasate in contul colector?

In aceeasi zi in care BT incaseaza contravaloarea facturilor (de la clientul tau numit debitor), cu conditia sa avem toate informatiile necesare pentru a putea distribui corect suma incasata, in conformitate cu ceea ce a achitat debitorul.

De ce exista taxa penalizatoare la un plafon de factoring fara recurs?

Taxa penalizatoare nu va aparea pe parcursul derularii plafonului de factoring daca in relatia dintre tine (care intr-un contract de factoring esti numit aderent) si clientii tai carora le furnizezi produse sau servicii, in baza unor facturi (care intr-un contract de factoring sunt numiti debitori) nu apare vreun eveniment. Adica, relatia se deruleaza fara sa existe stornari, compensari, retururi, deduceri de orice fel sau evenimente care sa atraga dreptul de recurs al BT (care intr-un contract de factoring esti numit factorul) si implicit debitorul sa nu mai fie obligat sa plateasca contravaloarea facurilor.

In cazul aparitiei unor astfel de evenimente, tu ai obligatia sa platesti suma acordata ca si plafon de credit in ziua in care BT te anunta, iar daca nu reusesti sa o platesti se va calcula taxa penalizatoare pentru soldul restant, pe fiecare zi de restanta, pana la incasare.


0264 308028
*8028
(apelabil din orice retea nationala, fixa sau mobila)